Job Search

「外資系企業」の検索結果

条件にマッチした求人数:268

検索条件を変更する

業務内容

年収

こだわり条件

キャリアレベル

雇用形態

  • 金融機関/金融プロフェッショナル
    選択中
  • コンサルティングファーム
    選択中
  • スタートアップ/ベンチャー企業
    選択中
  • 事業会社(マネジメント/M&A関連)
    選択中
フリーワードから求人を探す
職種
業務内容
年収
こだわり条件
外資系企業
キャリアレベル
雇用形態

268件中 / 151~160件を表示

  • 企業名
    PwC Japan有限責任監査法人
    仕事内容
    ■職務内容
    国内外の主要金融機関に対して、クライアントが抱える経営上の課題解決に必要となるリスクマネジメントに関するあらゆるアドバイスを提供する。

    課題解決においては、金融の専門性のみならず、金融工学やデータアナリティクスといった定量的スキルを活用します。プロジェクト例は以下のとおり。

    時価評価モデル、XVAモデル、金融リスク管理モデルの構築、高度化および検証
    金融リスク管理手法の高度化・検証
    金融規制関連(内部モデル等の構築・検証、当局承認申請等)
    リスクガバナンス高度化(モデルリスク管理等)
    経営管理・リスク管理メソドロジーの導入・高度化
    経営管理・リスク管理のためのデータマネジメント高度化
    データアナリティクス関連業務(AIモデル構築等)
    想定年収
    500万~1000万円
  • 企業名
    社名非公開:有力外資金融機関
    仕事内容
    RESPONSIBILITIES:

    Client Service:
    Demonstrate superior client service and relationship management skills; Escalate issues as appropriate; Support and respond to client inquiries/problems.
    Dedicated support contact for local clients inclusive of training, inquiry resolution, market updates and relationship excellence meetings.
    Manage day to day inquires across Investment Operations’ client base with special attention to those originating from locally domiciled clients. This is including but not limited to new user requests, system failures, market practice inquires and product issues.
    Will have frequent interaction with members of other user groups within the Investment Operations Business Unit, Investor Services, Systems, and business units outside Investor Services. Will have extensive, direct contact with clients.

    Problem Solving:
    Assist in the development of case studies to communicate to division, sales representatives, and other clients how BBH’s products solve client workflow issues.

    AML Compliance:
    Managing sensitive client information resulting from AML and OFAC message scanning.Preliminary understanding of firm's KYC procedures and documentation requirements.

    Product Advocacy:
    Actively engage in the product development and release process.Help to shape product design by representing the end user support strategy as an ICS product advocate, with specific regard to regional requirements

    Business Analysis:
    Compose business requirement documents, use cases, issue logs, project status documents, scope change documents, mapping specifications, test plans and test cases.Ensure current and accurate documentation of the solution is maintained.
    Create/Maintain support documentation for the client and internal support teams.With specific focus and ownership of local language documentation and materials.
    Responsible for determining how changing business needs will affect the system and client.Describe the business need and potential solution in terms that both business and technical teams can understand.Review and approve all technical documentation related to the approved solution.

    Project Management:
    Perform project management activities on assigned projects and tasks to ensure projects stay on budget and are completed within agreed upon timeframes.Conduct budget reviews and escalate budget and/or change of scope variances as appropriate.
    Manage expectations of Stakeholders: External Clients and Internal Systems/Business teams to achieve a mutually beneficial result on all projects

    Problem Solving:
    Assist in the development of case studies to communicate to division, sales representatives, and other clients how BBH’s products solve client workflow issues.
    想定年収
    別途ご案内致します
  • 企業名
    社名非公開:Big4の一角を担う国際会計事務所系の財務アドバイザリーファーム
    仕事内容
    ・ M&A事業
       ファイナンシャルアドバイザリー、財務DD、企業価値評価、事業戦略/計画、BDD、市場調査、PMI
    ・クライシスマネジメント事業
      再生・再編、不正調査・訴訟支援、危機対応
    ・トランスフォーメーション事業
      地方創生、事業承継
    想定年収
    500万~1500万円
  • 企業名
    社名非公開:世界トップクラスのプライベートエクイティファンド
    仕事内容
    ・投資対象案件分析、データ収集
    ・評価(バリュエーション)/モデリング
    ・エグゼキューション支援
    ・投資委員会向け資料作成
    ・投資委員会でのプレゼンテーションサポート
    ・外部のAM会社等のマネジメント
    想定年収
    1000万~1500万円
  • 企業名
    社名非公開:米系プライベートエクイティファンド
    仕事内容
    ・投資先候補の財務その他の分析やマーケティング資料作成
    ・案件ソーシング
    ・エグゼキューション
    ・バリューアップ
    想定年収
    ~3000万円
  • 全体の約73%が非公開求人です。

    非公開求人のご案内を希望される方は、下のボタンから「無料登録・転職相談」のご登録をお願いいたします。

    金融転職、コンサルタント転職、CxO転職はアンテロープへお任せ下さい。

  • 企業名
    社名非公開:外資独立系運用会社の自己資金を活用しベンチャー・キャピタル及びプライベート・エクイティ投資を行う投資会社
    仕事内容
    This role is a member of our team supporting technology and health care investments. This role will be supporting deal execution, portfolio management, and reporting duties. There will also be some opportunity to source deals and participate in other projects.

    Your key responsibilities;
    This role works in the team to support senior staff in identifying, analysing and monitoring investments. Much of the time is spent under the supervision of deal leaders.

    Market & Company Analysis
    • Conduct desktop and primary research (surveys, interviews, company meetings, etc.) to gather information about market size, key players, their management teams, suppliers, customers, products, etc.
    • Analyze financial data (company financials, comparables, etc). to forecast business, industry, and economic conditions
    • Draw charts and graphs to illustrate financial reports and analysis

    Investment Judgment
    • Screen deals with selection criteria set by senior staff

    Deal Execution (Investment Process)
    Due Diligence
     ・Conduct desktop and primary research (surveys, interviews, company meetings, etc.) to gather information about market size, key players, their management teams, suppliers, customers, products, etc.
    Valuation
     ・Gather relevant data to produce cap tables and detailed valuation models.
    Deal Structure & Negotiation
     ・Gather relevant data to produce scenario analyses.
    Documentation
     ・Gather relevant data to write different types of investment recommendations (Level 0’s, 1’s, memos and I-comm decks)
     ・Draw charts and graphs to illustrate financial reports and analysis
     ・Assist in completing and processing all relevant deal documentation
    Exits
     ・Gather relevant data to analyze different exit scenarios. May do preliminary analysis.
     ・Assist in completing and processing all relevant exit documentation

    Portfolio Management
    • Monitor fundamental economic, industrial, and corporate developments by analyzing information obtained from financial publications and services, investment banking firms, government agencies, trade publications, company sources, and personal interviews
    • Gather and interpret data affecting investments, such as price, yield, stability, future trends in investment risks, economic influences
    • Analyze and monitor investees’ key performance metrics every month
    • Assist in projects such as financing events, strategic reviews, etc.
    • Liaise with working level of investees

    Sourcing
    • Sourcing activity is encouraged under the direction of senior staff, but is not a primary job duty
    • Continuously and systematically build, maintain and apply one’s:
     o Network of deal sources with constructive and cooperative working relationships (VCs, entrepreneurs, strategics, professional networks, academic institutions, etc.)
     o Knowledge in one or more domains
     o Knowledge of recent developments in general business, finance, and economic theory
    想定年収
    750万~1000万円
  • 企業名
    アクセンチュア株式会社
    仕事内容
    BPO+DXというビジネスモデルをフル活用しながら、クライアントの事業オペレーションに関わる全ての経営課題に対して、オペレーティングモデルのデザイン、複数年にわたる改革ロードマップの策定、デジタル技術を活用した業務改革、人材のリスキリング等、一式の改革(トランスフォーメーション)を実現する職種です。
    その最大の醍醐味は、アドバイスの提供だけでなく実際に改革後の業務を実践することにより、改革の成果を目に見える形で提示
    できるところにあります。
    ※本ポジションにご応募いただいた方は面接にて適性やご志向を鑑み、以下各職種のいずれかの配属となります。

    ■ソリューションデザインコンサルタント
    クライアント企業の経営課題の理解に基づいてBPO+DXのソリューションをカスタムメイドでデザインしていく職種です。高効率・高付加価値な業務オペレーションの将来像、そのゴールまでの複数年にわたる変革ロードマップ、業務を支えるデジタル技術の構築プラン、必要となる人材の確保・育成のプラン等を一体的にデザインしていきます。

    ■ビジネストランスフォーメーションコンサルタント
    初期トランスフォーメーションとともに、その後の複数年にわたるBPO+DXを支える基本的な仕組みの実装を主なミッションとする職種です。デジタル技術をフルに活用して、比較的大きめの業務改革テーマに取り組みます。改革対象となる業務領域(経理・人事等の本社業務、マーケティング・営業等の顧客接点業務、産業固有のコアプロセス)ごとのチームと、最先端のデジタル技術の専門スキルを持つチームを持ち、それぞれの領域における最先端の業務のあり方、人間とマシンの協働のあり方を追求します。

    ■サービスイノベーションコンサルタント
    実際にクライアントの業務オペレーションを引き受けて執行しつつ、日々、継続的な業務改革を進めていくオペレーションズコンサルティング本部の中核となる職種です。大別して、クライアントからの業務移管の実行を主なミッションとする職種(Mobilization)、引き受けた業務の執行・管理を主なミッションとする職種(Service Delivery)、およびその業務の改革推進を主なミッションとする職種(Business Excellence)に分かれますが、あくまで三者が一体となってBPO+DXを日々体現していきます。

    ■アカウントマネジメントコンサルタント
    多様な業種のクライアントに対し、信頼されるビジネスパートナーとしてBPO+DXのクライアントサービスの窓口となる職種です。各種課題の識別と解決をクライアントと協力して行い、より広い範囲での価値創出を目指して関係の拡大・成⾧を図ります。
    想定年収
    500万~1500万円
  • 企業名
    社名非公開:Big4の一角を担う国際会計事務所系の財務アドバイザリーファーム
    仕事内容
    M&A・JV設立・提携など企業の重要な戦略における初期的検討から統合サポートまで、プロセス全般に渡りアドバイザーとして幅広く関与し、サービス提供を行う。銀行・証券・保険・インベストマネジメント・リース・クレジットカードなどの業種あるいは事業を主に対象としております。また、Fintechの台頭によるクロスセクター案件が増加している為、業界横断の案件にも関与する。

    ・経営戦略/事業戦略策定、M&A戦略策定
    ・フィージビリティスタディ [事業性調査]
    ・ビジネス/コマーシャルデューデリジェンス [B/CDD]
    ・オペレーショナルデューデリジェンス [ODD]
    ・PMIアドバイザリー
    ・事業計画策定支援
    想定年収
    500万~1500万円
  • 企業名
    社名非公開:Big4の一角を担う国際会計事務所系の財務アドバイザリーファーム
    仕事内容
    主に金融系企業のM&A等成長戦略にかかる様々なアドバイザリー業務をワンストップで提供する業務。
    銀行・証券・保険・インベストマネジメント(総合商社含む)・リース・クレジットカード・不動産(不動産ファンド含む)などの業種を主に対象としているが、Fintechの台頭によるクロスセクター案件が増加している為、業界横断の案件にも関与頂く予定。

    ・M&A戦略の策定支援
    ・コーポレートファイナンシャルアドバイザリー(交渉支援、ディールプロセス支援等)
    ・各種デューデリジェンス(ビジネス・財務・IT等)
    ・バリュエーション
    ・ポストマネージャーインテグレーション(経営統合)支援 等
    想定年収
    500万~1500万円
  • 全体の約73%が非公開求人です。

    非公開求人のご案内を希望される方は、下のボタンから「無料登録・転職相談」のご登録をお願いいたします。

    金融転職、コンサルタント転職、CxO転職はアンテロープへお任せ下さい。

チェックをした求人数:0

268件中 / 151~160件を表示