過去に募集があったポジション例

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  • 企業名
    社名非公開 : アジアを中心に物流不動産の開発、再開発及びマネージメントを行う投資会社
    仕事内容
    <Executive Assistant duties>
    ①Scheduling - Managing calendars by checking among executives, clients and other external partners, internally and globally, among different countries.
    ②Meeting and call – Set up among executives. Request will occur among different time zone and countries in short notice.
    ③Travel arrangements – Preparing travel coordination to make it smooth CEO’s business trip. This includes taxi, flight, hotel, booking including oversea where CEO visits also VISA application and following travel guideline is also required.
    ④Expense Reports – preparing CEO’s monthly expense report for his corporate credit card & cash expenses.
    ⑤Legal Document – Preparing CEO’s signature. You will also have access to make e-signature and sometimes it will be required urgently. You will also prepare original wet-ink signature and notarial certify at Notary Public and apostille at Embassy will be also required depends on document. Legalization request in oversea country, government or embassy might also happen.
    ⑥Telephone – answers telephone for CEO or office, gathers information, deals with situation or refers messages as appropriate.
    ⑦Filing - Organize and maintain the office & CEO’s filing system.
    <Event Management duties>
    ①Investor’s visit to Japan – make necessary coordination for our investor warehouse site tour. Number of attendees is up to around15people in total. Make booking necessary transportation (Vin, Bus, Heli, Shinkansen, Flight ticket), hotel and suitable lunch or dinner venue preparation by considering various oversea client’s diet restriction.
    ②Corporate event – Ground Breaking Ceremony(地鎮祭)、our customer party for our tenant candidate company. Attendance is required with CEO, sometimes Japanese translation will be required to communicates our local government or client. Japanese translation and brush up his final speech draft of CEO’s speech also required for both events.
    <Office administration duties>
    ①Familiarity with office gadgets and applications - e.g. e-calendars, copy machines, call & video call set up, global online video conference
    ②Reception - Welcome visitors for CEO and office.
    ③Corporate car management – Corporate driver’s schedule and car maintenance.
    ④Perform a variety of ad hock administrative tasks. Personal Assistant duties
    ⑤Maintain personal banking system – make necessary bank payment from his account for his private expenses, including oversea payment.
    ⑥Administrative duties for his private matter – receiving package from oversea, sometimes custom tax declaration might be required.
    ⑦Family – make necessary arrangement for his family (his wife, 2 boys, nanny) when it is required. Trip, VISA, etc.
    想定年収
    550万~750万円+業績ボーナス
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  • 企業名
    社名非公開 : 日系大手金融サービス・グループの中核
    仕事内容
    人事部門に所属するタレント・マネジメント・チームは、評価・昇格、タレントレビュー、後継者育成など、ホールセール/コーポレート部門の事業戦略と人材需要に対する人事戦略を担当しています。東京・香港・ロンドン・ニューヨーク・ポワイのタレント・チームや、部門担当人事部署と密に連携しながら業務を行います。
    部門側のマネージャーや担当人事とパートナーシップを築き、パフォーマンス・マネジメントやサクセッション・プラニング、リーダー育成を通じ、組織の戦略実現に向けて支援します。
    ・部門担当人事や部門側の担当者と協力的な関係を築き、組織の目標達成と成長を支援するための人材戦略を実行する
    ・360度フィードバックや9ボックスなどの人材戦略ツールの運用を支援する
    ・社員データ、マーケットデータを分析し、組織の人材ニーズに沿った戦略を実行する
    ・パフォーマンス・マネジメント及び昇格のプロセスを管理し、目標達成と能力開発を実現するよう支援する
    ・人材開発部と連携・協業し、管理職向けの選抜制リーダーシッププログラムの運営をサポートする
    ・海外拠点のタレント・マネジメント担当者と連携し、グローバルにプロセスを統一させる
    ・外部ベンダー及び業者の選定と管理
    ・プログラムの事務局運営、必要に応じロジスティクスの対応
    想定年収
    別途ご案内致します
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  • 企業名
    社名非公開 : バンカシュアランスを中心に事業展開をする代理店チャンネル専業会社
    仕事内容
    ■人事関係業務(人材育成・採用、企画・労務担当)
    人材開発業務(採用)
    人材開発業務(教育研修プログラムの企画・運営、効果測定の実施)
    人事・報酬制度の企画・立案・運営業務

    役割:
    主に人材開発業務を担当いただきます。状況に応じて、人事・報酬制度の企画・立案・運営業務に携わっていただきます。将来のマネジャー候補として、幅広い人事業務を担当していただくと同時に、上記の業務のいずれかで専門性を発揮していただくことを期待します。
    想定年収
    前職を考慮の上決定
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